Sailing Halong Bay & getting robbed in Hanoi..

10 november 2012 - Hanoi, Vietnam

Wat een aTeun Halong Bayvontuur was Martijn Halong Bayhet de laatste dagen, wauw!

Halong Bay

De laatste dagen stonden in het teken van onze trip naar Halong Bay, een van de mooiste plekken op aarde. Trang had een trip voor ons geboekt vanuit nederland voor 3 dagen met 2 overnachtingen.

wachtenHalongcloudy Halong Bay

We werden s'ochtends vroeg opgehlaad bij ons hotel en maakte in de bus kennis met de rest van de groep. Super gezellige groep van nederlandse,engelse,spaanse,zwitserse backpackers waarmee we dus een aantal dagen zouden doorbrengen. Na een busrit van 4 uur kwamen we aan in de haven van Halong City. Lucky ( onze gids ) liet ons keer op keer wel een beetje wachten maar uit eindelijk vaarden we met een klein bootje naar de grotere boot. Het was een mooie,grote boot met terras, zonnedak en goede kamers. Na de lunch vaarden we langs al de eilandjes en rotsen richting Suprise cave. Het uitzicht was zo fackin mooi! we kwamen aan bij de grot waar helaas wel een lange rij stond. Eenmaal in keken Teun en ik onze ogen uit. De grootste grot die we ooit hebben gezien, met verschillende kamers waar het plafond 20 meter hoog lag en de grot uitstrekte tot ongeveer 800 meter!

gezelTeun Halong Bayvissen met colablikje op inktvissen

Na de grot gingen we kayakken richting Titop island. Super gaaf om daar lekker te dobberen onderaan geweldig mooie rotsen. Na wat intensief peddelen kwamen we aan bij het eilandje wat een prachtig strandje had. Vanwege de warmte was het zwemmen dus ook heerlijk. Het werd donker en we moesten terug naar de boot kayakken. Na een verfrissing kregen we kookles! Teun en ik weten nu dus ook hoe de heerlijkste springrolls te maken. Thuis zeker doen dus. De rest van de avond was gevuld met lachen,drinken,vissen en elkaar ervaringen aanhoren. Met draaiende hoofdjes na het vangen een vis toch maar in bed gaan liggen.

SAM_1779lookout 225mfish

De volgende dag gingen we weer varen richting Cat Ba island. Dit stukje varen was het allermooiste. Gek gevormde rotsen met begroeiing lieten iedereen genieten van het uitzicht. Aangekomen op Cat Ba reden we door naar Cat Ba National Park waar we een klim maakten tot 225 meter hoog waardoor we een onwijs gaaf uitzicht hadden. Er was wel echt wat intensief klimwerk aan de pas gekomen dus de zweetdruppels vielen van mn neus. Omdat er maar 1 pad was moesten we wachten tot iedereen boven was om weer naar beneden te gaan.De weg naar beneden was misschien nog wel zwaarder haha. Na de klim brachten ze ons naar ons hotel waar we na even rusten zijn gaan lopen naar de strandjes in de buurt. Lekker gezwommen en een franse wereldreiziger ontmoet waar we s'avonds ook mee op stap zijn gegaan samen met de rest van de groep. In een soort backpackers bar weer veel mensen ontmoet en onze eigen muziek gedraaid. weer een topavond dus

pose    view

Volgende dag keerden we terug naar Hanoi waar we incheckten in het Hanoi Backpackers 2 Hostel. Een supergaaf,druk hostel wat net nieuw is. Gelijk weer zoveel mensen ontmoet en s'avonds na wat streetfood zijn we met wat bekende naar de de Flow Bar gegaan wat helemaal volstond met jeugd. Lekker buckets met drank gedronken en met zoveel mensen gepraat. Ook al gelijk een potentiele reispartner gevonden voor als Teun weg is, een duits meisje. Op een gegeven moment moest iedereen de bar uit vanwege politie in de bar. Iedereen  stond op straat en lipen door naar de volgende bar. En toen gebeurde het...

streetfoodbucket vodka redbullnosetouch

We stonden op straat met wat mensen toen een Vietnamees meisje Teun benaderde en tegen hem aan ging staan. Teun duwde haar uiteindelijk weg en het meisje rende weg en sprong achterop een scooter en was gevlogen. Ik zei gelijk tegen teun dat hij zn zakken moest checken en ja hoor, zn telefoon was weg. Teun was uiteraard erg boos vanwege het verlies van de waardevolle shit op zn telefoon. We besloten terug te gaan naar het hostel. 30 minuten na de beroving stond Teun de weg te vragen en ik  liep een stukje door. Een Vietnamees meisje benaderde me en probeerde ook tegen me aan te staan. Teon ze aan kwam lopen herkende ik het meisje en greep haar bij haar arm en liet niet meer los voor 20 minuten. Haar partner op de scooter reed gelijk weg maar wij hadden haar. We dreigden de politie erbij te halen die 1 straat verder stond. Ze werd zo bang dat ze begon te telefoneren. Na 20 minuten haar verhaal te hebben gehoord en haar constant te hebben vast gehouden kwam de man terug en trok de telefoon uit zn zak en gaf hem terug aan Teun. We lieten haar gaan. Teun was weer helemaal gelukkig!

Vodkateun  buckettt  hmm..

Super gave dagen dus en vanavond stappen we op de trein richting Sapa, berggebied in het noorden bij de grens van China. Hier gaan we een trek doen waarbij we in een local village slapen. Spannend!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Janneke:
    10 november 2012
    Hey Martijn,
    Wat een gave verhalen allemaal!!!
    Ik krijg zelf ook helemaal in om te gaan reizen hihi. Heel veel plezier op je mooie reis en ik zie je volgende verslag wel weer verschijnen!!!

Liefs Janneke
  2. Sophie:
    10 november 2012
    Martijn! Oud klasgenootje van me! Ik wist helemaal niet dat je zoiets cools aan het doen was nu! Het verhaal klinkt echt super mooie en vet en ook goed van jullie dat jeTeun gered hebben van zijn verlies!
    Ik ga volgend jaar met mijn familie ook naar Vietnam dus ben al heel erg benieuwd naar die grote grotten die ik zal zien in Halong Bay!

Geniet nog maar heel veel en ik ga zeker je volgende verslagen ook lezen :)

Liefs Sophie!
  3. Lian:
    14 november 2012
    Thnx! Goed om te horen. Ziet er mooi uit zeg! Ben heel benieuwd! Ben daar pas over een maand. Veel plezier!