Walking Hanoi

6 november 2012 - Hanoi, Vietnam

Vandaag gelijk weer een blog aangezien we onze allereerste dag hebben overleefd! Na een lekker dutje zijn we vandaag Hanoi gaan ontdekken. Het is warm,vochtig,stinkend en hangt helemaal vol met smog maar toch blijft Hanoi een bijzondere stad.

Hanoi streets  Chinese tempel  dirty job

We zijn volgens de lonely planet een route door the Old Quarter gaan lopen langs bijzondere dingen. Zo zijn we in verschillende tempels gegaan, originele huizen bekeken en de bekende vakstraten van Hanoi doorgewandelt. Elke straat heeft hier zijn eigen soort winkels en daar is de straat ook naar vernoemd. Zo heb je een speelgoedstraat, ijzerstraat,zilverstraat en ga zo maar door. Onderweg lekker banaantjes en een heerlijke lunch gehad ( ook al niet echt Vietnamees..). Na onze wandeltocht door de stad die toch wel een halve dag heeft genomen hebben we onze tripboeking naar Halong Bay morgen afgerond, een reservering gemaakt bij een gaaf backpackers hostel en heeft teun een welverdiend slaapje mogen doen.

smog  play of boardgame  our map of Vietnam

Na dat dutje zijn we gaan eten bij The Green Mango waar we wel heerlijk Vietnamees hebben gegeten maar Teun het niet kon laten om een grapje van mij daadwerkelijk uit te proberen. Een wijnglas met eetstokjes optillen lukt niet... gevolg: een natte vloer en een dweilende Vietnamees! Omdat de avond nog jong was hebben nog lekker wat cocktails zitten drinken in een barstraatje. Maar het is toch al bed tijd, want de wekker gaat vroeg: Morgen begint onze driedaagse trip naar Halong Bay, een van de mooiste plekken ter wereld! Slaaap lekker!   Martijn & Teun

Martijn Teun's uitzicht